- Dlaczego C i C++?
- Krótka i niepełna historia języków wysokiego poziomu
- Język kompilowany a interpretowany
- Gdzie, kiedy i dlaczego się programuje w C, ale niekoniecznie w C++
- Czym różni się umiejętność programowania od znajomości języka programowania
- Fundamentalne pojęcia i działania
- Program a proces
- Interakcja z systemem operacyjnym i środowiskiem wykonania
- Pamięć wirtualna i przestrzeń adresowa
- System plików
- Kodowanie znaków
- Systemy liczbowe
- Pierwszy program
- Składnia i struktura kodu
- Przestrzeń nazw biblioteki standardowej
- Przebieg wykonania i efekty uboczne
- Etapy przetwarzania kodu źródłowego na plik wykonywalny
- Zmienne, stałe i ich typy
- Operatory, operacje, działania niezdefiniowane
- Rozmiary typów liczbowych
- Konwersje i rzutowania
- Elementarna interakcja z użytkownikiem
- Problem walidacji danych
- Po co te formalizmy?
- Przepływ sterowania
- Operacje logiczne, reprezentacja prawdy i fałszu
- Instrukcje warunkowe
- Pętle
- Zmienne lokalne, zakresy widoczności nazw
- Podstawowe algorytmy
- Model pamięci
- Reprezentacja i położenie zmiennych w pamięci komputera
- Segment kodu, danych, stosu i sterty
- Systemowe mechanizmy ochrony pamięci
- Tablice, wskaźniki, napisy
- Tablice jedno- i wielowymiarowe, organizacja w pamięci
- Dualizm tablica-wskaźnik
- Napisy w C a napisy w C++
- Typowe błędy, ataki rodzaju buffer overflow
- Arytmetyka wskaźników
- Podstawowe techniki programistyczne
- Uogólnianie programu – podprogramy i funkcje
- Dynamiczny przydział pamięci
- Sposoby przekazywania parametrów do/wyników z funkcji
- Operacje plikowe
- Koncepcja programowania obiektowego
- Klasa, obiekt, metoda, atrybut, stan
- Interfejs a implementacja
- Ochrona stanu obiektu
- Const-correctness
- Metody i atrybuty klasowe (statyczne)
- Zarządzanie zasobami w modelu obiektowym
- Konstruktory i destruktory
- Wartość obiektu a jego tożsamość
- Kopiowanie obiektów – kopie płytkie i głębokie
- Mechanizm dziedziczenia
- Motywacja praktyczna
- Problem koła i elipsy
- Konstrukcja i destrukcja obiektów klas pochodnych
- Polimorfizm i metody wirtualne
- Metody i klasy abstrakcyjne
- Wirtualne destruktory
- Dziedziczenie vs składanie
- Obsługa wyjątków
- Przepływ sterowania programu po wystąpieniu wyjątku
- Generowanie i przechwytywanie wyjątków
- Najczęściej spotykane wyjątki z biblioteki standardowej
- Projekty wieloplikowe
- Jednostka kompilacji
- Deklaracje i definicje, pliki nagłówkowe
- Reguła jednej definicji
- Linkowanie, widoczność symboli
- Biblioteki statyczne i dynamiczne
- Automatyzacja budowania projektu
- Szablony
- Szablony w funkcjach
- Szablony w klasach
- Specjalizacje szablonów
- Problemy z linkowaniem
- Wstęp do metaprogramowania
- Standardowa biblioteka szablonów (STL)
- Kolekcje, kolejki, algorytmy, funkcje wyższego rzędu
- Dobór właściwej struktury danych do problemu i wpływ na wydajność programu
- Analiza kosztu czasowego i pamięciowego
- Dostosowanie własnych klas do współpracy z generycznymi algorytmami i kolekcjami
- Wstęp do programowania w Qt
- Środowisko pracy z bibliotekami Qt
- Programowanie oparte o obsługę zdarzeń
- Generowanie i przekazywanie zdarzeń: sygnały i sloty
- Projektowanie interfejsu aplikacji graficznej
- Model obiektów Qt, automatyzacja zarządzania pamięcią
Kurs C++ DeveloperK-CPP
C i C++ od głębokich fundamentów po obiekty i szablony
Obecnie brak terminów otwartych. Dostępne na zamówienie dla grup.
Warszawa
-
15.03 - zaoczny (sob-niedz., średnio co 2 tygodnie)
-
20.03 - dzienny (blok 4-dniowy i dwa 3-dniowe, średnio co 2 tyg.)
Zdalnie
-
15.03 - zaoczny (sob-niedz., średnio co 2 tygodnie)
-
20.03 - dzienny (blok 4-dniowy i dwa 3-dniowe, średnio co 2 tyg.)
Tryb zdalny: online na żywo z trenerem i grupą (→ więcej o kursach zdalnych). Można: zrezygnować do 15 dni przed startem; w każdej chwili przejść na tryb zdalny; w razie potrzeby skorzystać z nagrań. Kursy dostępne również na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 7 osób.
Cena kursu: 4790 PLN
lub 958 PLN miesięcznie (5 rat)
first minute (30+ dni do startu) - 3%
dostęp do nagrań w razie potrzeby
dla chętnych bezpłatnie warsztaty HR
praktyczne ćwiczenia i miniprojekty
poczęstunek w cenie
stanowisko komputerowe w cenie
Logo