Kurs Nauka programowania dla młodzieżyKM-CPP-JAVA

Obecnie brak terminów otwartych. Dostępne na zamówienie dla grup.

Warszawa
  • 03.02 - dzienny tryb półkolonii 1. semestr, zajęcia w godz. 10-16, obowiązkowe obiady (+175 zł)
  • 10.02 - dzienny tryb półkolonii 2. semestr, zajęcia w godz. 10-16, obowiązkowe obiady (+175 zł)
  • 10.02 - dzienny tryb półkolonii 1. semestr, zajęcia w godz. 10-16, obowiązkowe obiady (+175 zł)
  • 13.03 - wieczorowy (czwartki, program II semestru, zajęcia w godz. 17:30 - 19:30)
  • 18.03 - wieczorowy (wtorki, program I semestru, zajęcia w godz. 17:30 - 19:30)
Zdalnie
  • 03.02 - dzienny tryb półkolonii 1. semestr, zajęcia w godz. 10-16
  • 10.02 - dzienny tryb półkolonii 2. semestr, zajęcia w godz. 10-16
  • 10.02 - dzienny tryb półkolonii 1. semestr, zajęcia w godz. 10-16
  • 13.03 - wieczorowy (czwartki, program II semestru, zajęcia w godz. 17:30 - 19:30)
  • 18.03 - wieczorowy (wtorki, program I semestru, zajęcia w godz. 17:30 - 19:30)

Tryb zdalny: online na żywo z trenerem i grupą (→ więcej o kursach zdalnych). Można: zrezygnować do 15 dni przed startem; w każdej chwili przejść na tryb zdalny; w razie potrzeby skorzystać z nagrań.

4,8/5 (390)
Stars
dla firm - netto
dla osób prywatnych - brutto (pokrywamy VAT)
dla podmiotów publicznych - zwolnione z VAT

Cena kursu: 1349 PLN

możliwość rozłożenia na 3 raty


percent icon first minute (30+ dni do startu) - 3%

percent icon dostęp do nagrań w razie potrzeby

shake hand icon dla chętnych bezpłatnie warsztaty HR

percent icon praktyczne ćwiczenia i miniprojekty

coffee cup icon poczęstunek w cenie

desktop icon stanowisko komputerowe w cenie

Nauka prawdziwego programowania dla młodzieży (13+ lat) - Java i C++

Semestr I

  1. Wstęp do programowania
    • Kod maszynowy i kod źródłowy, kompilacja
    • Narzędzia potrzebne do pracy na naszym kursie
    • Pierwsze proste programy
  2. Zmienne i typy
    • Co to jest zmienna i do czego służy?
    • Wybrane typy języka C++ dla liczb i napisów
  3. Komunikacja z użytkownikiem
    • Wypisywanie informacji na ekran za pomocą cout
    • Wczytywanie danych od użytkownika z terminala za pomocą cin
    • Programy w trybie tekstowym wykonujące różne obliczenia
  4. Warunki logiczne
    • Instrukcja warunkowa if/else
    • Porównywanie liczb i napisów
    • Spójniki logiczne (“i” oraz “lub”) i negacja
    • Typ logiczny bool
  5. Pętle
    • Budowa i zasada działania pętli while
    • Pisanie programów wielokrotnie powtarzających czynności
    • Wykorzystanie zmiennych w pętli i jej warunku
    • Pętla do-while i jej zastosowania
    • Pętla for i jej zastosowania niezwiązane z tablicami
  6. Funkcje
    • Co to jest funkcja w programowaniu i do czego służy?
    • Korzystanie z wbudowanych funkcji języka C++
    • Definiowanie własnych funkcji
    • Parametry i wynik funkcji
    • Wykorzystywanie własnych funkcji w programach. Dobre praktyki programowania
    • Pierwsze przykłady aplikacji składających się z wielu plików źródłowych
  7. Tablice
    • Deklaracje i korzystanie z tablic o stałej długości
    • Zastosowanie pętli for do pracy z tablicami
    • Pisanie prostych algorytmów w oparciu o tablice
  8. Wskaźniki
    • Wskaźnik do zmiennej – co to jest, jak można wykorzystać?
    • Zmienne typu wskaźnikowego, operatory * i &
    • Parametry przekazywane przez wskaźnik i przez referencję
    • Arytmetyka wskaźników („przechodzenie po pamięci”)
    • Tablice a wskaźniki
    • Dynamiczna alokacja pamięci, instrukcje new i delete

Semestr II

  1. Wstęp do języka programowania Java
    • Instalacja niezbędnego oprogramowania i przegląd narzędzi do Javy
    • Zasada działania platformy Java, bajtkod, maszyna wirtualna
    • Pierwsze programy z podkreśleniem podobieństw i różnic względem C++
    • Komunikacja z użytkownikiem
  2. Klasy i obiekty w języku Java
    • Co to jest obiekt i do czego służy?
    • Metody, czyli funkcje definiowane w klasach
    • Tworzenie obiektów za pomocą konstruktora domyślnego oraz własnych konstruktorów
    • Jak ma się zmienna do obiektu?
    • Wzmianka o klasach w języku C++. Różnice między Javą a C++
  3. Obiektowy styl programowania
    • Dziedziczenie (rozszerzanie) klas
    • Nadpisywanie metod i „polimorfizm”
    • Poziomy dostępu i „enkapsulacja”
    • Interfejsy i ich przeznaczenie w Javie
  4. Graficzny interfejs użytkownika Swing
    • Okno i jego komponenty
    • Podstawy obsługi zdarzeń
    • Tworzenie aplikacji „okienkowych” z wykorzystaniem edytora do projektowania wizualnego
    • Przykładowe aplikacje z polami tekstowymi, liczbowymi, listami wyboru i przyciskami
    • Bezpośrednie rysowanie grafiki 2D w programach Java. Przykład prostej gry
  5. Kolekcje i struktury danych
    • Czym jest lista (List), jak się jej używa i czym się różni od tablicy?
    • Pętla „for-each”
    • Inne rodzaje kolekcji i ich przeznaczenie
    • Słowniki (Map) i ich zastosowanie w programach
  6. Programy służące do pracy z danymi (podstawy)
    • Czytanie i zapisywanie plików
    • Przykładowe programy obliczające statystyki na podstawie danych z pliku
    • Tradycyjny styl programowania oparty o pętle i warunki
    • Rzut oka na funkcyjny styl programowania oparty o strumienie i wyrażenia lambda