Szkolenie adresowane do początkujących użytkowników Excela i osób, które chcą nabyć dobrych praktyk i umiejętności skutecznego tworzenia oraz wykorzystywania prostych arkuszy kalkulacyjnych. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z podstawowymi narzędziami programu MS Excel, nauczą się wprowadzać, edytować i analizować dane, przedstawiać je w atrakcyjny sposób, tworzyć wykresy i podsumowania oraz przygotowywać dokumenty do wydruku.
Program szkolenia zawiera pełen program jednodniowego autoryzowanego szkolenia Microsoft 55165A: Introduction to Microsoft Excel 2016, wzbogacony zarówno o dodatkowe tematy, jak i o czas na omówienie praktycznych przykładów oraz odpowiedzi na pytania, problemy, wątpliwości oraz potrzeby uczestników. Uczestnicy otrzymują kompletne materiały szkoleniowe w języku polskim.
Gwarantujemy dużo ćwiczeń i praktycznych przykładów!
Certyfikacja - egzamin Microsoft: jako autoryzowane centrum certyfikacyjne, dla chętnych za dodatkową opłatą oferujemy podejście do egzaminu i uzyskanie oryginalnego certyfikatu Microsoft. Pomyślne zdanie egzaminu:
- zapewnia oryginalny certyfikat Microsoft, rozpoznawany na całym świecie;
- umożliwia posługiwanie się oficjalnym tytułem w schemacie Microsoft;
- stanowi atrakcyjny wpis do CV, wyróżnienie dla uczestnika i potwierdzenie posiadania wiedzy zgodnej z oryginalnymi wytycznymi Microsoft.
Do egzaminu można podejść po opanowaniu materiału w zakresie wybranego przez siebie programu na poziomie „zaawansowanym” (w terminologii angielskiej Microsoftu - „Level 3”).
Więcej informacji na temat certyfikacji Microsoft Office MOS (dostępne warianty, rejestracja, ceny...) znajduje się na stronie certyfikacja MS Office. Uwaga: obecnie egzaminy Microsoft Office są dostępne w Warszawie, oraz dla wszystkich szkoleń grupowych na zamówienie.
Czas trwania
2 dni
Program
- Interfejs programu Excel.
- Elementy okna programu (arkusz, wstążka, pasek szybkiego dostępu, pasek stanu)
- Podstawowe pojęcia (skoroszyt, arkusz, komórka)
- Wyszukiwanie, wybieranie komórek i zakresów
- Poruszanie się po arkuszach i skoroszycie
- Dzielenie okna
- Pasek szybki dostęp
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Praca z arkuszami
- Tworzenie, usuwanie arkuszy
- Przenoszenie, kopiowanie arkuszy
- Nazywanie, kolorowanie arkuszy
- Ukrywanie, odkrywanie arkuszy
- Wprowadzanie treści
- Wprowadzanie danych i edycja zawartości komórek
- Szybkie wypełnianie przez przeciąganie
- Wypełnianie błyskawiczne (flash fill)
- Inteligentne wyszukiwanie (smart lookup)
- Powiedz mi co chcesz zrobić (tell me)
- Wstawianie i praca z prostymi obiektami graficznymi
- Znajdź, znajdź i zamień
- Skopiuj do schowka, wklej
- Podstawowe operacje na komórkach i formatowanie
- Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów komórek
- Tworzenie, kopiowanie, usuwanie i przemieszczanie kolumn i wierszy
- Ukrywanie / odkrywanie wierszy i kolumn, ustawianie szerokości i wysokości
- Formatowanie graficzne standardowe (czcionki, kolory, wypełnienia, obramowania)
- Korzystanie z elementów motywu, dobre praktyki
- Formatowanie tekstów i liczb (wizualizacja danych a wartość w komórce)
- Komentarze: wstawianie, wygląd, edycja
- Daty: formatowanie, dobre praktyki, najczęstsze problemy i jak sobie z nimi radzić
- Wklej specjalnie
- Formuły
- Wstawianie i modyfikowanie formuł, działania matematyczne
- Podstawowe i najczęściej używane funkcje (przycisk Autosumowanie)
- Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane
- Funkcje logiczne Lub, Oraz
- Funkcja warunkowa Jeżeli
- Formatowanie warunkowe
- Automatyczne formatowanie w zależności od wartości
- Obiekt Tabela
- Tworzenie i formatowanie tabel
- Szybkie uzupełnianie formuł
- Walidacja danych
- Sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych
- Listy rozwijane
- Sortowanie danych i filtry
- Autofiltry
- Sortowanie wg wartości
- Sortowanie wg wielu kolumn jednocześnie (sortowanie niestandardowe)
- Listy niestandardowe
- Wypełnianie dnia tygodnia, miesiącami
- Sortowanie wg listy niestandardowej
- Sumy częściowe
- Sumowanie danych wg. kategorii
- Sprawdzanie i poprawianie formuł
- Rodzaje błędów
- Śledzenie zależności
- Praca z wykresami
- Podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych
- Formatowanie wykresów z galerii i ręcznie
- Drukowanie
- Zakres wydruku, podział stron, orientacja, marginesy, dopasowanie do kartki
- Drukowanie obiektów i komentarzy
- Drukowanie siatki i nagłówków kolumn i wierszy
- Nagłówki i stopki stron, numerowanie stron
- Powtarzanie kolumn i wierszy jako nagłówka strony wydruku
- Dodawanie motywu, znaku wodnego
- Drukowanie do pliku
- Zarządzanie skoroszytami
- Tworzenie, zapisywanie i organizacja skoroszytów
- Tworzenie z szablonu
- Wersjonowanie
- Właściwości pliku, inspekcja dokumentu kompatybilność
Materiały szkoleniowe dostosowane do wersji pakietu Office 2016 w języku polskim.
W miastach poza Warszawą, zajęcia ogólnodostępne mogą odbywać się również na wersji 2013.
Dla grup zamkniętych, na życzenie, prowadzimy szkolenia na dowolnych wersjach (365, 2021, 2019, 2016, 2013, 2010), jak również na wersjach anglojęzycznych.
Training also available in English - for more information see here.
Przeznaczenie i wymagania
Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputera.
Certyfikaty
Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.