Szkolenie: Tworzenie raportów i wizualizacji w Power BI DesktopPower BI Desktop

Dostępne na zamówienie dla grup.

Terminy dzienne (zajęcia w dni powszednie) Terminy weekendowe (zaoczne) (soboty i niedziele)

Warszawa

16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025 zostało 9 miejsc 21 grudnia - 22 grudnia 2024 zostało 7 miejsc

Warszawa

13 marca 2025 - 14 marca 2025 22 marca 2025 - 23 marca 2025

Warszawa

24 kwietnia 2025 - 25 kwietnia 2025

Zdalnie

16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025 gwarantowane, zostało 7 miejsc 21 grudnia - 22 grudnia 2024 gwarantowane, zostało 9 miejsc

Zdalnie

13 marca 2025 - 14 marca 2025 22 marca 2025 - 23 marca 2025

Zdalnie

24 kwietnia 2025 - 25 kwietnia 2025
Żaden termin nie pasuje? Zaproponuj własny termin szkolenia

Tryb zdalny: online na żywo z trenerem i grupą. Zobacz więcej o kursach zdalnych i zakł. "Terminy".
Można: zrezygnować do 15 dni przed startem; w każdej chwili przejść z trybu "na sali" na zdalny.
Dostępne również na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 4 osób.

4,7/5 (88)
Stars
cena netto
dla podmiotów publicznych - zwolnione z VAT

Cena szkolenia: 999 PLN

poczęstunek w cenie

stanowisko komputerowe w cenie

Tworzenie raportów i wizualizacji w Power BI Desktop

Kategorie: Analiza danych, statystyka, data science, AI, Excel, Kursy MS Power BI, Business Intelligence w Excelu

Zapoznanie się z funkcjami Power BI Desktop. Jest to niezależny od MS Office program firmy Microsoft, działający również w chmurze, który pozwala na analizowanie i wizualizowanie danych. Za pomocą tego narzędzia można łączyć informację z wielu źródeł – np. z plików zewnętrznych czy innych baz danych. Raporty tworzone są szybko i intuicyjnie, można je udostępniać innym użytkownikom (np. członkom zespołu, czy w formie raportu do przełożonych).

Czas trwania

2 dni

Program

  1. Informacje wstępne o Power BI Desktop
    • do czego służy?
    • rozwiązania z rodziny Power BI
    • przepływ pracy
    • interfejs programu
  2. Import danych
    • importowanie danych z plików (TXT, CSV, XML, PDF, Excel, model danych z Excela, Access)
    • importowanie zawartości folderu
    • Importowanie z relacyjnych baz danych (SQL Server, SSAS)
    • importowanie ze stron www i chmury
  3. Edytor zapytań – przygotowanie danych do analizy
    • kształtowanie tabel – operacje na kolumnach
    • operacje na rekordach (usuwanie duplikatów, sortowanie, filtrowanie, grupowanie)
    • przekształcanie danych (zmiana typu danych, zamiana wartości, usuwanie zbędnych spacji, przekształcanie tekstu i liczb, wypełnianie pustych komórek, rozdzielanie kolumn, łączenie kolumn, tworzenie kolumn indeksu, tworzenie kolumn na podstawie przykładu, tworzenie własnych kolumn)
    • zmiana struktury danych (Unpivot, scalanie danych, typy złączeń, dołączanie danych, transpozycja)
    • zarządzanie zapytaniami (zarządzanie krokami, modyfikacja ustawienia źródła danych, grupowanie zapytań)
  4. Tworzenie modelu danych i relacji
    • widok Dane i karta Modelowanie
    • kategoryzowanie danych i sumowanie domyślne
    • sortowanie według kolumny
    • tworzenie hierarchii
    • tworzenie, edytowanie i usuwanie grup
    • widok Model i okno Zarządzaj relacjami
    • automatyczne i ręczne tworzenie relacji
    • kardynalność i kierunek filtrowania krzyżowego
    • kolumny obliczane i miary
  5. Tworzenie wizualizacji
    • tabela i macierz
    • karta i nowa karta
    • karta z wieloma wierszami
    • wykresy kolumnowe, słupkowe i liniowe
    • wykres punktowy
    • wykresy kołowe i pierścieniowe
    • wykres typu lejek
    • wykres wstążkowy i kaskadowy
    • miernik i Kluczowy wskaźnik wydajności
    • mapa drzewa
    • pytania i odpowiedzi
  6. Mapy w Power BI Desktop
    • używanie danych geograficznych
    • wizualizacja Mapa
    • mapa typu kartodiagram kołowy
    • wizualizacja ArcGIS Maps for Power BI
  7. Filtrowanie raportów
    • filtry dotyczące wizualizacji, stron i raportu
    • stosowanie filtrów
    • filtrowanie danych różnych typów (liczbowych, daty i czasu, logicznych)
    • zaawansowane filtry tekstowe
    • używanie fragmentatorów
    • przechodzenie do szczegółów
  8. Importowanie niestandardowych wizualizacji
  9. Tworzenie raportów
    • formatowanie warunkowe wizualizacji
    • tworzenie raportów z przeglądaniem szczegółowym
    • szybkie miary
    • tworzenie grup dla pól liczbowych i tekstowych
    • graficzne etykietki danych
    • małe wielokrotności
    • zakładki – zapamiętane stany strony
    • przyciski i akcje

Pobierz w wersji PDF

Training also available in English.

Przeznaczenie i wymagania

Wymagana co najmniej średnio-zaawansowana znajomość programu Microsoft Excel na poziomie absolwentów naszego kursu “Specjalista MS Excel”.

Certyfikaty

Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.

Zapisz się
Wybierz interesujący Cię termin oraz miasto
Warszawa:
Zdalnie:
Żaden termin nie pasuje?
Podaj swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o przyszłych terminach