Kategorie: MS Project, zarządzanie projektami, Zarządzanie projektami, modelowanie, UML, BPMN
Dla liderów zespołów, podstawowym zadaniem jest komunikowanie się. Obserwacje ze świata pokazują, że komunikacja zajmuje co najmniej 90% czasu każdego lidera. Komunikacja jest też najważniejszym narzędziem szczególnie, gdy nie mamy nadanej formalnej władzy.
Nasze szkolenie skoncentrowane jest na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i budowaniu efektywnej współpracy w ramach zespołów. W trakcie zajęć, uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia niezbędne do skutecznego komunikowania się, budowania zaufania oraz rozwiązywania problemów komunikacyjnych w środowisku zespołowym.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą lepiej przygotowani do efektywnej pracy zespołowej dzięki:
• poznaniu zasad komunikowania się między ludźmi,
• budowaniu początkowych relacji i ich utrzymywania w zespole,
• prowadzeniu zrozumiałej wymiany informacji,
• prowadzeniu spotkań.
Czas trwania
2 dni
Program
- Planowanie komunikacji
- przygotowanie świadomej relacji
- dynamika rozwoju relacji
- identyfikacja rozmówców – planowanie komunikacji
- dlaczego chcemy lub musimy się komunikować z tymi osobami?
- jakie są przyczyny i kontekst planowanej komunikacji
- po po co się komunikujemy?
- jaki efekt chcemy osiągnąć
- co chcemy przekazać lub się dowiedzieć, żeby osiągnąć efekt?
- kto to jest i jakie ma oczekiwania? (identyfikacja potrzeb, rozpoznanie profilu)
- podstawy harmonijnej relacji
- wzajemny szacunek
- równowaga emocji i rozsądku – panowanie i rozumienie emocji
- wzajemne zrozumienie
- dobra komunikacja
- wiarygodność
- Pierwszy kontakt – pierwsze wrażenie
- moje przygotowanie i nastawienie
- efekt halo
- pierwsze doświadczenie
- otoczenie i forma ma znaczenie
- kanały komunikacyjne i zmysły
- Aktywna relacja
- budowa relacji
- pierwszy kontakt
- pierwsze spotkanie
- dialog – wymiana informacji
- dyskusja – od zrozumienia do decyzji
- zamknięcie i podtrzymywanie relacji
- Aktywna rozmowa
- rozpoczęcie i budowa relacji
- aktywne – świadome mówienie
- zawartość
- struktura
- przekaz
- wypowiedzi, pytania i odpowiedzi
- sztuka zadawania pytań
- wspieranie wypowiedzi
- sztuka prowadzenia i kierunkowania rozmowy
- odniesienia do emocji
- emocje to też informacja
- wyrażanie emocji powinno mieć cel
- dowartościowanie
- podtrzymanie relacji na przyszłość
- podsumowanie – wnioski i ocena osiągnięcia celu rozmowy
- Co mówimy a co słyszymy
- aktywne słuchanie
- kto
- dlaczego i po co to mówi
- przekaz nie tylko treści
- spójność przekazu
- szumy komunikacyjne
- moje filtry
- szumy otoczenia
- czy dobrze zrozumiałem
- aktywne słuchanie
- Organizacja i prowadzenie spotkań
- różne spotkania różne podejście
- techniki dostosowane do celu i uczestników
- przygotowanie
- otoczenia
- uczestników
- planowanie przebiegu
- prowadzenie
- role
- moderowanie rozmów
- notatki
- zadania po spotkaniu
Training also available in English.
Przeznaczenie i wymagania
Szkolenie przeznaczonym dla każdego kto pracuje w projektach lub innych zespołach na dowolnym stanowisku.
Certyfikaty
Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.