Szkolenie: Zarządzanie zmianą w OrganizacjiPM-ZZO

Dostępne na zamówienie dla grup.

Żaden termin nie pasuje? Zaproponuj własny termin szkolenia

Tryb zdalny: online na żywo z trenerem i grupą. Zobacz więcej o kursach zdalnych i zakł. "Terminy".
Można: zrezygnować do 15 dni przed startem; w każdej chwili przejść z trybu "na sali" na zdalny.
Dostępne na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 2 osób.

cena netto
dla podmiotów publicznych - zwolnione z VAT

Cena szkolenia: 1700 PLN

poczęstunek w cenie

stanowisko komputerowe w cenie

Kategorie: MS Project, zarządzanie projektami, Zarządzanie projektami, modelowanie, UML, BPMN

Każda organizacja z biegiem czasu dokonuje zmian w swoim funkcjonowaniu, czy to z przyczyn wewnętrznych, czy też dostosowując się do zmieniającego się otoczenia. Gdy zmiany są niewielkie, można je wprowadzać spontanicznie, jednak duże zmiany wymagają dobrego przygotowania, planowania i zarządzania całością procesu. Ludzie i organizacje nie zawsze przyjmują zmiany bez oporu. Często wprowadzanie zmian grzęźnie, kończąc się porażką. Wśród najczęstszych przyczyn kłopotów znajduje się m.in. brak zrozumienia reakcji ludzi, jak również brak odpowiedniego przygotowania całej organizacji do przejścia przez zmianę.

W ramach naszych warsztatów, uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności konieczne do przejścia przez zmianę z perspektywy organizacji, zespołu wprowadzającego oraz osób, których zmiana dotyczy.

• poznanie podstaw reakcji indywidualnych osób i praktyk przeprowadzenia ludzi przez zmianę,
• przygotowanie, planowanie i prowadzenie zmiany,
• prowadzenie zrozumiałej komunikacji.

Czas trwania

2 dni

Program

  1. Jedyna pewność to zmiana
    • o co chodzi z tą zmianą – sens zmiany
    • zmiany konieczne i pozorne
    • kluczowe zasady i pojęcia
      • dynamika zmiany w organizacji
      • reakcja ludzi na zmiany
      • uporządkowanie wprowadzanie zmiany w organizacji
    • komunikacja najważniejszym narzędziem wprowadzania zmiany
  2. Zmianę trzeba przygotować
    • identyfikacja potrzeby zmiany
      • problemy i przyczyny
      • wizja i cele
    • przygotowanie podejścia
      • kluczowe role
      • identyfikacja otoczenia
      • interesariusze zmiany
      • zewnętrzne i firmowe ograniczenia
    • plan strategiczny
      • zakres zmiany
      • założenia i ograniczenia
      • efekty i etapy
    • przygotowanie firmy, organizacji
      • komunikacja inicjatywy zmiany
      • co, komu, jak
      • o działanie firmy, organizacji w okresie zmiany
      • ryzyka i reakcje
    • zmiana to ludzie
      • komunikacja nieformalna
      • budowa i utrzymanie relacji
      • aktywne i świadome mówienia
      • przygotowanie na zmiany nastroju od obaw do entuzjazmu
      • pułapki nadinterpretacji i entuzjazmu
  3. Wdrażanie zmiany zmienne jest
    • planowanie krótkoterminowe
      • małe zmiany – szybkie efekty
      • szybkie weryfikacje – szybkie korekty
    • firma, organizacja w okresie zmiany
      • komunikacja efektów
      • śledzenie efektów w firmie – korekty strategii
      • śledzenie i aktualizacja reakcji na ryzyko
      • znużenie zmianą
    • ludzie w okresie zmiany – komunikacja i relacje to podstawa
      • przeprowadzenie osób i zespołów od strachu i wrogości do akceptacji
      • aktywne słuchanie
      • pułapki komunikacji i propagandy
  4. zmianę trzeba utrwalić
    • wdrożenie i zakotwiczenie zmiany w kulturze firmy, organizacji
      • utrwalenie procesów
      • szkolenia i komunikacja nowego stanu
    • sukces wdrożenia to sukces uczestników – celebracja
  5. Przegląd wykorzystywanych technik i narzędzi
    • modele zmiany wg Lewina Lewina i Kottra
    • dynamika reakcji ludzi na zmianę wg Johna Fishera
    • dynamika reakcji firmy, organizacji na zmianę wg Philipa i Dunlopa
    • mapa interesariuszy
    • analiza pola sił wpływających na zmianę
    • rozpoznanie otoczenia PESTEL
    • identyfikacja celów SMART
    • konstrukcja wizji zamiany
    • mapa zmiany
    • analiza ryzyka
    • plan strategiczny
    • krótkoterminowe planowanie zwinne
    • budowa komunikatu wg F. Schulz von Thuna
    • aktywne słuchanie
    • diabelski krąg komunikacji wg F. Schulz von Thuna
    • szumy komunikacji

Pobierz w wersji PDF

Training also available in English.

Przeznaczenie i wymagania

Szkolenie przeznaczonym dla każdego kto pracuje w firmie lub organizacji, która przygotowuję się lub już wprowadza istotne zmiany.

Certyfikaty

Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.

Obecnie brak terminów
Podaj swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o przyszłych terminach