Kurs Tester oprogramowania K-TESTER

  • Testowanie
  • Quality Assurance
  • Scenariusze
  • Przypadki
  • Metodyki
  • AI
Edycja dzienna (zajęcia w dni powszednie) Edycja weekendowa (zaoczna) (soboty i niedziele)

Warszawa

23 stycznia 2025 15 marca 2025

Warszawa

20 marca 2025

Zdalnie

23 stycznia 2025 15 marca 2025

Zdalnie

20 marca 2025

Online (English)

29 marca 2025 (Sat-Sun, on average every 2 weeks)

Tryb zdalny: online na żywo z trenerem i grupą (→ więcej o kursach zdalnych). Można: zrezygnować do 15 dni przed startem; w każdej chwili przejść na tryb zdalny; w razie potrzeby skorzystać z nagrań. W cenie:
- stanowisko komputerowe i poczęstunek (dla zajęć stacjonarnych)
- dla chętnych dodatkowe, bezpłatne warsztaty HR
- dostęp do nagrań z zajęć w razie potrzeby
Kursy dostępne również na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 7 osób.

4,7/5 (190)
Stars
Pakiet Standard:

przygotowanie do zawodu testera manualnego - wiedza i praktyka
zasady, metodyki, narzędzia

4390 PLN

lub 878 PLN miesięcznie (5 rat)

80 godzin zajęć na żywo
+40h pracy samodzielnej

Pakiet XL:

dodatkowo testowanie automatyczne, w tym podstawy Pythona i Javy

8390 PLN

lub 1678 PLN miesięcznie (5 rat)

160 + 80 godzin

icon percent first minute (30+ dni do startu) - 3%

Wersja podstawowa


Moduł 1 – Podstawy testowania oprogramowania

  • Wprowadzenie do testowania
    • Cele testowania oprogramowania
    • Zawód tester
    • Certyfikacja ISTQB
    • Podstawowa terminologia
    • Weryfikacja vs. Walidacja
    • Skąd się biorą błędy
  • Inżynieria oprogramowania
    • Projekty informatyczne – wprowadzenie
    • Role, odpowiedzialności
    • Proces wytwarzania oprogramowania
    • Metodyki wytwarzania oprogramowania
  • Podstawowy proces testowy
    • 7 zasad testowania
    • Co ma wpływ na proces testowania
    • Planowanie testów
    • Analiza i projektowanie testów
    • Implementacja i wykonanie testów
    • Monitoring i kontrola testów
    • Cykl życia defektu
  • Modele tworzenia oprogramowania
    • Waterfall
    • Scrum
    • Manifest Agile
    • Madel V
  • Poziomy i typy testów
    • Testy modułowe
    • Testy integracyjne
    • Testy systemowe
    • Testy akceptacyjne
    • Testy funkcjonalne
    • Testy niefunkcjonalne
    • Testy regresywne
  • Techniki projektowania testów
    • Techniki czarnoskrzynkowe
    • Techniki biało-skrzynkowe
    • Techniki oparte o doświadczenie
    • Analiza wartości brzegowych
    • Pokrycie instrukcji , decyzji
    • Tablice decyzyjne i klasy równoważności

Moduł 2 – Testowanie „od kuchni”

  • Analiza i projektowanie testów
    • Scenariusz testowy
    • Identyfikacja warunków testowych i przypadki testowe
    • Projektowanie przypadków testowych oraz wykonywanie przypadków testowych
    • Narzędzia do zarządzania przypadkami testowymi
  • Narzędzie do zarządzania testami – TestLink
    • Plan testów – co to jest i co powinien zawierać
    • Tworzenie planu testów
    • Projektowanie przypadków testowych
    • Wykonywanie przypadków testowych
    • Raporty
  • Narzędzie do zarządzania projektem – JIRA
    • Tworzenie projektu
    • Sprity i Story
    • Pisanie i wykonywania przypadków testowych.
  • Git- System Kontroli Wersji dla testera
    • Sposób przechowywania danych
    • Trzy stany plików
    • GIT vs GitHub
    • Pobieranie i wysyłanie zmian
  • Testowanie API
    • Metoda GET
    • Metoda POST
    • Metoda PUT
    • Metoda DELETE
    • Wykorzystanie autoryzacji do uzyskania zasobów API
  • Automatyzacja testów ( praktyka)
    • Czym jest Selenium?
    • Selenium WebDriver
  • Chat GPT
    • Rejestracja do Chata GPT
    • Chat GPT do zastosowań developerskich
    • Chat GPT ograniczenia

Moduł 3 – Warsztat narzędziowy testera

  • Instalacja środowiska i nauka programowania Python w zakresie niezbędnym dla testera manualnego
  • Podstawy Baz Danych – SQL
    • Podstawy języka SQL.
    • Obsługi narzędzi do zarządzania bazą danych
    • Pisanie podstawowych zapytań do baz danych.
  • Wykonanie testów z bugów
    • Proces wykonywania testów
    • Raport z wykonania testów
    • Praktyki przy zgłaszaniu defektów

Wersja XL - dodatkowe tematy


Moduł 4 – Automatyzacja testów

  • Co to jest automatyzacja? Frontend i backend, HTML, CSS
    • HTML atrybuty
    • Struktura pliku html
  • Lokalizowanie elementów na stronie
    • Za pomocą name, id, tagu
    • Za pomocą selektorów CSS
    • Za pomocą XPath
  • Selenium podstawy – teoretyczne
    • Selenium IDE
    • Selenium WebDriver
    • Selenium Grid
  • Środowisko programistyczne Python
    • Wprowadzenie do programowania w Python dla testerów
      • Przechowywanie danych w zmiennych
      • Operacje na liczbach i tekstach
      • Warunki logiczne
      • Instrukcja if
      • Listy, wybieranie elementów i fragmentów, przeglądanie danych (pętla for)
    • IDLE – środowisko programistyczne dostarczone z Pythonem
    • Stworzenie projektu w PyCharmie
  • Narzędzia do testowania – JUnit i Selenium
    • Skrypt w Selenium
    • Zarządzanie przeglądarką za pomocą webdriver manager
    • Narzędzia deweloperskie w przeglądarce
  • Tworzenie testów automatycznych aplikacji internetowych
    • Akcje na elementach
    • Weryfikacja stanu elementu
    • Explicit wait – WebDriverWait
  • Framework PyTest
    • Pytest fixtures
    • Pytest parametrize
  • Testowanie backend
    • Symulacja i wykonanie testu aplikacji wyszukiwarki
    • Page Object Pattern
    • Raporty z egzekucji testów
  • Selenium Grid – utworzenie huba i node
    • Uruchomienie testu na Selenium Grid
  • Środowisko programistyczne Javy
    • Podstawy programowania w Java
      • Typy podstawowe
      • Instrukcja sterującą if
      • Switch
      • Pętle
      • Metody
    • Koncepcje programowania obiektowego
  • Selenium – Java interakcje na elementach
    • Klikanie na elementy
    • Pobieranie tekstu
    • Sprawdzenie czy element istnieje na stronie
    • Wybieranie wartości z pola wielokrotnego wyboru
    • Sprawdzanie czy stan oczekiwany zgadza się ze stanem aktualnym
  • JUNIT
    • Zastosowanie adnotacji: BeforeClass, AfterClass, Before, Test